Monday, February 18, 2013

JODOH YANG TERBAIK UNTUKKU




Assalamualaikum...

Ini cerita aku...motif?? sj nak share ;-p

Dulu pernah aku list kan ciri-ciri yang perlu ada pada seorang lelaki untuk aku terima sebagai suami aku. aku nak yg mcm ni mcm ni. lelaki tu mesti blh bg tu bg ni. Then, aku kenal sesorang dan check2 list lelaki tersebut mempunyai ciri-ciri yang aku nak. cukup..lepas tu kami berkawan dan kenal hati budi masing-masing. Macam pasangan lain (aku percaya), sepanjang kami kenal ada beberapa kali kami berselisih faham. semakin lama kenal semakin ada yang aku x puas hati, rasa ada je yang x cukup pada orang tersebut. kadang-kadang aku cuba pujuk diri aku, mungkin dengan berselisih faham macam tu kami akan lebih mengenali antara satu sama lain. tapi, hari demi hari hati aku rasa x senang. dan akhirnya, setelah hampir dua tahun kami berkawan, aku putuskan untuk tamatkan hubungan kami.

Daripada pengalaman lebih kurang dua tahun aku kenal dengan orang itu, yang mana aku cuba letakkan dia di tempat yang istimewa di hati aku, dan aku niatkan kat hati untuk jadi pendamping hidup dia. tapi, bila ALLAH dah catatkan dia bukan jodoh aku, maka bukanlah.

Jadi sekarang, apa yang aku belajar daripada pengalaman tersebut, apa yang aku inginkan x semestinya itu adalah yang terbaik untuk aku. aku boleh pilih, blh listkan sampai 100 pages or 1000 of ciri2 lelaki yang macam mana yang aku nak, tapi tu belum menjamin adakah itu yang terbaik untuk aku.

Aku berserah pada ALLAH yang MAHA MENGETAHUI, YANG MAHA PENGASIH, YANG TAU APA YANG TERBAIK UNTUK AKU, untuk jodohkan aku dengan lelaki yang terbaik untuk aku. Dan aku xkan pernah putus asa untuk memohon yang terbaik untuk hidup aku, untuk agama aku, untuk masa depan aku dunia dan akhirat.
Aku akan terus berusaha menjadi seorang muslimah yang lebih baik dan aku memohon untuk ditemukan dengan lelaki yang baik yang boleh  bawak aku ke syurga (bak kate mak aku). AMIINN

Wassalam~~

No comments:

Post a Comment