Friday, February 27, 2015

Nampak lebih Muda dari umur

Kisah II

Beberapa hari lepas aku g tengok wayang.
Cite Kingsman The Secret Agent.
Aku g tengok sorang. Weekday. Kite cuti yang lain keje.

Aku beratur tunggu giliran. Sampai turn aku g kat kaunter. Elok dia greeting aku. Aku terus ckp

'Sy nak tgk Kingsman'

Dia tengok aku. N senyum. 'Umur berapa?'

Aku mcm terkedu jap. 'Dont worry. Im above 18.' Sambil senyum balik.

Dia tengok aku. N seyum lagi. Sinis. 'Betul ke? Mintak ic?'

Aku kerut 'seriously??!'

Dia senyum n tunggu aku.

Aku agak geram jgk masa tu. 'Im 27!' Aku ckp dgn nada agak tinggi Sambil kluakan ic n bagi dia.

Dia tgk n bg balik ic. X senyum mcm td. Segan agaknya.
'Ic betul. Tp muka nampak mcm lain'
N proceed bg tiket aku.

Aku senyum. N dia pon senyum.

Entah kenapa aku rasa macam kurang dihormati pulak.

Bg aku nampak lebih muda dari umur ni x selalunya membuatkan hati rasa gembira.

Ape pon smua ni nikmat Tuhan yg sementara.

Apa2 yg dia bagi adalah ujian. Tengok kita bersyukur ke x.

Yg kita ni asyik nak komplen je.

Astaghfirullah al aziim.

No comments:

Post a Comment