Monday, March 16, 2015

Nampak lebih Muda dari umur

Kisah III

Kejadian ni berlaku beberapa bulan lepas aku mula keje kat times square.

Aku g keje dr rumah kat Keramat ke Times Square naik 2 public transport > lrt putra n monorail.

Pd hari tersebut aku otw balik rumah. Dalam monorail. Aku naik dr Imbi turun kat KL Sentral. Ada selang 5 stesen x silap aku. Imbi>hang tuah>maharajalela>tun sambantan>kl sentral.

Dr imbi aku berdiri.ramai. ada sekumpulan bdk2 dlm awl 20an x jauh dr aku berdiri. 5 org x silap. Aku perasan ada yg pandang2. Aku buat biasa je.

Sampai hang tuah ramai turun. Byk tempt kosong. Aku ddk la. Oh. Time tu aku mmg pakai cincin. Konon xnak org kacau.

So aku ddk. Tepi kiri kanan aku kosong.
Then budak 1 n 2 duduk sebelah kiri aku. Budak 3 n 4 ddk kerusi bertentangan. Budak 5 duduk sebelah kanan aku. Sebab aku ddk dlu, dah jadi mcm tu aku dok diam je la.

Dah budak2 ni pulak besembang antara dorg. Ce bayang. Aku kat tengah2 tu mcm apa.

So sampai stesen maharajalela aku offer tuka seat dgn budak 5. So dorg dok la sesama dorg.

Tetibe budak 5 ni cakap

'Korang ni bising sangat. Tengok akak ni x selesa dah.'

Budak 3/4 menyampuk
'Suka ati ko je panggil kakak'

Budak 5 jawab
'Kakak la. Dah kawin dah tu. Tgk jari dia. Pakai cincin.'

Aku dahh… adoiiii. Memalukan.. Cuba bayang. Aku rasa dah jadi mcm center of  attraction dlm train tu.

Sejak tu aku x pakai cincin dah.

No comments:

Post a Comment