Saturday, April 4, 2015

Nampak lebih Muda dari umur

Kisah IV

OK. Kejadian ni berlaku taun 2014 dalam bulan 8 macam tu. Umur aku masa tu 26 taun.

Aku keje kat Avenue K. Keje yang sama.

Aku keje shift malam. Closing. Sorang.

Dah dekat pukul 10 tu aku prepare² nak tutup kedai.
Aku tutup shutter separuh.
Buat settlement kat kaunter.
Tgh sibuk² tu tetibe ada pak gad masuk dalam. Aku dah tutup shutter kot! Seram pon ada.
Pak gad ni memang ada tegur2 siang tu. Biasa la.

Dia masuk, dia tanya;
>result spm adik ok x?
>adik nak keje kerani jpj x?

Tetibe...
Aku pon ternganga jap..
Dalam hati aku >Bila pulak aku cakap kat dia aku nak cari keje.

Dia klua
Sesaat
Dia masuk balik

>adik buat la resume
>nanti abg tny kat sedara abg tu ada  kosong x
>sedara abg tu baru 23. Muda lagi sesuai la
>mana tau keje sesama. Bekenan. Boleh kawin

Hahahah

Senyum meleret2 aku balik tu

No comments:

Post a Comment