Tuesday, March 12, 2013

Boleh ke kawen x pakai tudung?




Assalamualaikum..


Aku terdengar conversation officemate aku. OM (officemate Malay Muslim) n OC (officemate Chinese notyetMuslim)

OC : boleh ke kawen x pakai tudung??

OM : boleh! 

OC : yeke??

OM : boleh. artis tu.. nikah je kne pakai tudung. majlis tu xpe.

OC : tu artis. mereka dah biasa x pakai tudung. tapi sebenarnya tak boleh kan.

OM : ...(diam)..

aku x dengar conversation dorg dr awal sebab aku bukan sengaja2 nak curi denga dorang sembang. tu je yang aku terdengar.. dorang tengah cakap pasal wedding la..

tapi..topic ini adalah sangat berat. dan saya sangat malu.

yang notyetMuslim lagi tahu hukum..

Memang la kawen tu sekali seumur hidup. (yang kte nak mcm tu la kn. sapa yang nak kawen byk2 kali). tapi jangan la sebab hari yang sangat penting tu kte nak ambik peluang untuk tambah dosa. Hukum tetap hukum. Biarlah hari yang penting itu dilimpahi dengan berkat dan redha ALLAH.

Ya Allah, berilah kami petunjuk dan jangan lah Engkau pesongkan hati kami setelah Engkau beri rahmat kepada kami. Amiiin~~

WallahuAlam.

Wassalam~~

No comments:

Post a Comment