Sunday, April 28, 2013

HUDUD tidak sesuai di MALAYSIA


Assalamualaikum

musim2 pilihanraya ni macam2 isu di utarakan.

isu yang sentiasa hangat adalah hudud.

betapa hebatnya kuasa hudud ni belum dilaksanakan pon orang dah takot. x bg buat. dgn alasan x sesuai dilaksanakan di Malaysia. even pemimpin yang not-yet-muslim pon sibuk war2kan hudud x sesuai dengan masyarakat majmuk kat malaysia ni. tapi dia sendiri tau ke hudud tu apa. [petikan akhbar]

bukan ke itu satu petanda yang bagus.. belum pon dilaksana semua orang dah ketaq kaki..adakah kerajaan Malaysia ni nak tubuhkna negara yang melindungi jenayah dengan mengelak dari melaksanakan hudud. bukan zalim pon hudud tu. malah insyaAllah boleh memberi perlindungan kepada semua orang tanpa mengira bangsa, keturunan, agama, jantina dan lain2. adakah jenayah hanya dilakukan oleh orang melayu, orang islam , lantas hudud x sesuai di laksanakan di Malaysia??

undang2 Allah tu dah cukup sempurna. kita yang jahil ni yang selalu merumitkannya. yang sentiasa cuba mengelak. elak la..kelak kat akhirat tetap x blh lari gak..

marilah kta sesama belaja selami fahami tentang islam..aku pon x tau sangat pasal hudud ni.kne study blk. tapi aku yakin undang2 Allah adalah terbaik untuk seluruh umatnya.

Wassalam~~

No comments:

Post a Comment