Sunday, April 14, 2013

Track heart rate


Assalmualaikum

Hari sabtu lepas (13/4/2013) aku nak g Rawang umah kakak. berenti kat kl sentral utk tukar train putra ke ktm.

tengok NKF ade buat health screening. berenti jap buat..

aku cek blood pressure, berat & tinggi, air kencing, gula & kolesterol.

berat aku aku tau normal. BMI 20kg/m2.

blood pressure pon normal, alhamdulillah 118/69mmHg.

tapi heart rate aku tinggi. 2 kali dia cek, both reading above 100. normal untuk aku 60-80 beats per min je.huhu..masa aku selesema 3 4 bulan lps, g cek doktor cakap pon heart rate aku tinggi. dua kali dia cek.1 st tinggi skit. 2nd dah turun skit, 79 beats, normal tp dah nears above range. dia soh aku g refer ke endocrinologist. cek thyroid. huhu..Ya Allah, berilah kesihatan yang baik kepada ku..

lepas ni kne rekod heart. tgk camne. kalu dalam keadaan rest pon tinggi jgk mmg kne g jumpa doktor. cek betol2.

air kencing pon ok. xde gula,darah or protein. kalau ade gula darah or protein dalam air kencing mungkin buah pinggang ade masalah..take note tu.

gula dalam darah aku normal. 5 mmol/apentah.lupa dah..aku ade makan sebelum tu.

tapi kolesterol aku dah tinggi. 5.21..waaaaa!!!!..setaun yg lepas aku cek normal lg.4.09 lg. ni dah lebih yg normal.5.1..ok..lepas ni aku xleh mkn nasi lemak tetiap minggu. fast food pon kne kurangkan jgk..

ok..kne cek kesihatan selalu..sekurang2nya kte selalu berjaga.

Ya Allah berilah kesihatan yang baik kepadaku. amiin.

wassalam~~

No comments:

Post a Comment